Egy kísérlet eredménye

Termtudos ötletek - 2016. április 22.

Írta: Nádori Gergely

scientixolyan sokat mondogatja mindenki, hogy milyen fontos az iskola digitalizálása és mennyire fontos része az oktatásnak az IKT, hogy ezt hajlamosak vagyunk készpénznek venni. Érdekes módon azonban nincs nagyon sok olyan kutatás, ami adatokkal támasztaná ezt az állítást. A vizsgálatok egy része nagyon nagy mintákat hasonlít össze (jellemzően országokat), ahol leginkább csak azt lehet nézni, hogy van-e IKT vagy nincs, de azt már kevésbé, hogy azt mire és miként használják. Más vizsgálatoknál sem egyértelmű, hogy az IKT használat a tanulásnak melyik rétegét, melyik szeletét fejleszthetné. Mivel pár éve úgy adódott, hogy két ugyanolyan képességű osztályban egymást követően kellett a mozgásokat tanítanom, úgy éreztem, esetleg magam is megpróbálkozhatnék valamilyen kutatással. Az ebből született cikk a minap jelent meg a Scientix Observatory-ban (IDE KATTINTVA).

A kutatásban az egyik csoport a mozgások tanulásához használta a Webcam laboratory nevű szoftvert (ITT ÍRTUNK róla), otthoni feladatokhoz, a másik csoport számolási feladatokat kapott. A két hét után megírt tesztben voltak elméleti, gyakorlati, széámolásos és a tudománytörténettel kapcsolatos kérdések is. nem volt különbség a két osztály között a számolásban és a tudománytörténetben, de az elméletben és a gyakorlati alkalmazásban szignifikánsan jobban teljesítettek azok, akik használták az IKT eszközt.

Bár ez csak egy kis mintán elvégzett és elég partikuláris vizsgálat, talán mégsem tanulságok nélküli.