Innovatív Iskolavezető Program

Hírek - 2014. november 13.

Írta: Nádori Gergely

msTöbb éve nagy sikerrel folyik már a Microsoft Innovatív Pedagógus Programja több száz pedagógus ismerkdett meg benne a 21. századi pedagógia alapjaival, módszereivel és gyakorlatával. Az idei éveben (miközben a program folytatódik) egy új sorozatot is meghirdetünk, kifejezetten az iskolák vezetői számára. A két hetenként megrendezett online alkalmakon arról lesz szó, hogyan alakíthatja át 21. századi iskolává egy igazgató az intézményét.

Több nemzetközi kutatás is bizonyította, hogy a változás kulcsa elsődlegesen az iskolavezetők kezében van. Az ő lehetőségük és feladatuk is, hogy iskolájukat tereljék, alakítsák. Sem az egyes tanár sem az oktatásirányítás nem tud olyan nagy hatással lenni egy intézményre, mint annak vezetője. Programunkban segítséget kívánunk adni

  • a jövőkép megteremtésében, hogy pontosan tudhassuk, hova és hogyan akarunk eljutni, valamint megértsük, miért van szükség a változásra
  • a kapacitásfejlesztésben, hogy az iskola hatékonyabb és eredményesebb legyen
  • a tanulási környezet átalakításában, hogy az elősegítse az új technika és az új módszerek használatát
  • a módszertani fejlesztésben, hogy megismerjük, milyen pedagógiai eszközökkel tudunk közelebb jutni a felvázolt jövőképhez
  • a kapcsolatépítésben az iskolavezetők és különféle szakemberek között.

Az alkalmakat szerda délutánonként egy internetes konferencia keretében tartjuk meg. Az idei év tematikája a következő:

1.        Változó világ - változó iskola

Miért van szükség a változásra? Hogyan alkalmazkodjon az iskola a változó világhoz? Hogyan felelhet meg a változó és sokféle kihívásnak, a szülők, a fenntartók, a diákok, a tanárok elvárásainak?

2.        Mitől modern egy iskola?

Mi kell ahhoz, hogy egy iskola modern legyen? Mit tegyünk, ha kevés az eszköz? Mit tegyünk, ha kevés a lelkes tanár és/vagy diák?

3.       A változás katalizátorai (hogyan neveljünk IKT-jedit)

Kik és hogyan járulhatnak hozzá ahhoz, hogy egy iskola modern legyen? Milyen lépésekben és milyen segítségekkel tehetjük tantestületünket 21. századivá? Milyen segítséget kaphatunk ehhez?

4.        Szakmai napok - 21. századi tanulástervezés

Egy önfejlesztő rendszer bevezetése, mi nagyban segíthet abban, hogy a pedagógusok módszertana beépítse a 21. századi képességeket.

5.        Office 365

Hogyan újíthatja meg az iskola működését az ingyenes Office 365 rendszer használata

6.        Kollegiális segítség

Teremtsük meg a kollegiális segítség kultúráját! A legjobban a tanárok ismerhetik egymás munkáját és tudnak a legjobban segíteni is egymásnak!

7.        A tanulás terei, milyen környezet kell egy 21. századi iskolában?

Hogyan alakíthatunk ki olyan tereket az iskolában, amik segítenek a 21. századi tanulás szervezésében?

8.        Laptop iskolák: tapasztalatok, modellek, zsákutcák

Milyen tapasztalatai vannak a laptop programoknak? Hogyan érdemes belevágni? Milyen buktatókat tudunk elkerülni?

9.        Ajánlatok munkaközösségeknek

Gyors ajánlatok egy-egy munkaközösségnek, amit már holnap bevihetnek az órára. Minden tantárgyhoz ajánlunk ötleteket!

10.        Mi folyik a nagyvilágban?

Milyen nemzetközi projekthez csatlakozhatunk? Milyen trendek vannak a nagyvilágban az iskolákban?

11.        Tapasztalatok összegzése

Az éves tapasztalatok összegzése, közös megbeszélése.

Amennyiben van kedve csatlakozni a programhoz, töltse ki az ITT TALÁLHATÓ jelentkezési lapot.

A program korábbi évadának végén készült felmérésben így vélekedtek a résztvevők arról, mi változott intézményükben a program hatására:

  • a pedagógusok szemlélete, a tanárok hozzáállása az innovációkhoz,
  • többen ráhangolódtak az innovációkra, tudatosabb lett az IKT-eszközök és az internet használata,
  • szélesedtek a tanítási módszerek,
  • hatékonyabb lett a tanárok együttműködése,
  • megismertünk és alkalmaztunk néhány korábban nem ismert szoftvert,
  • a gyerekek használni kezdték azokat a területeit az iskolaépületnek, amiket eddig nem.