Soproni természettudományi múzeum

Termtudos ötletek - 2014. június 13.

Írta: Nádori Gergely

múzeumIdén májusban nyílt meg a soproni természettudományi múzeum, pár órára. nyolcadikosokkal voltunk Sopron mellet erdei iskolában, ahol ez volt a projekt, amin az egész évfolyam dolgozott. A három napos programban szépen működött együtt a technika és a terepmunka. Az alábbi videó megmutatja, milyen is lett a kiállítás, utána pedig részletezem, miként folyt a munka és milyen szerepet kaptak benne az IKT eszközök.

A diákok elsőként megválasztották a múzeum igazgatóját (kettő is lett végül) és a gazdasági igazgatót, aki a költségvetésért felelt. Ezután munkacsoportokat alakítottak, mégpedig a következőképpen: növénytan, állattan, geológia, erdészet, hidrobiológia, kulturális földrajz, múzeumpedagógia és dizájn.A munkacsoportokba nagyjából egyenlően kerültek a diákok. A feladatuk az volt, hogy készítsék el a kiállítást, múzeumpedagógiai foglalkozással, tájékoztató füzettel, plakátokkal. Ehhez nagyjából 15 óra állt rendelkezésükre a három napra elosztva, hiszen az erdei iskolában egyéb programok is voltak.

Az IKT eszközöknek szerep jutott természetesen a kutatásban, az információk gyűjtésében (szerencsére volt a táborban wi-fi). Sokan készítettek Powerpointos diasorozatot is a kiállítás mellé, készültek kvízek is ebben a programban. Jó hasznát vették a növényhatározó oldalnak is. A környékbeliekkel készült interjúkat meg lehetett hallgatni és a vízálló kamerával még egészen remek felvételeket is készítettek az ebihalak úszásáról. Elkészült a múzeum weboldala is a Wix alkalmazással. Amint látható, ezeknek az eszközöknek a használata nem zárta ki azt sem, hogy kézzel készítsenek dolgokat, sokkal inkább a szinergiák érvényesültek a kétféle megközelítés között.