Tablet munkában

Hírek - 2011. szeptember 4.

Írta: Nádori Gergely

Sokat lehet azon filozofálni, hogy vajon mi lesz a következő olyan technológia, ami megváltoztatja az életünket, szorosabban véve az oktatást. Egy-egy jósnak néha sikerült beletalálnia, de legtöbbször azért meglepetés, hogy mi az, ami a tanításban helyet és teret kap. Kevesen gondolták volna tíz éve, hogy az interaktív tábla teljes polgárjogot nyer és az okostelefonok rohamos elterjedését sem sokan látták előre. Most itt vannak a legújabb kütyük, a tabletek. a forradalmat az iPad indította el, de ma már nagyon sok típus és nagyon sokféle képességű van ezekből a kis szerkezetekből a piacon. Igazság szerint, bár több milliót adtak el ezekből, pontosan még mindig nem tudja senki, hogy mi is lesz a szerepük a különféle számítástechnikai eszközök között (hol helyezkedik el a tablet a számítógép - laptop - netbook - okostelefon skálán). Azt sem sokan gondolták, hogy az eredetileg okostelefonokra tervezett operációs rendszer, az Android a tableteken is hódítani fog.

Most pedig itt vannak ezek a kompakt, megbízhatóan működő és mindenek előtt megfizethető tabletek és csak rajtunk áll, hogy kitaláljuk, mire és miként használjuk a tanításban. Sikerült kipróbálásra szereznünk párat a Funscreen tabletekből (ITT LEHET OLVASNI RÓLUK), rögtön bele is vágtunk a lecsóba, elvittük magunkkal egy erdei iskolába, lássuk, mire jó egy ilyen kézhez álló és mobil eszköz ebben a környezetben.

Az első benyomásaink alapján nagyon sok mindenre, de most csak egyet mutatunk be a lehetőségek közül. Noha ezek a tabletek Android operációs rendszert futtatnak, képesek például Flash állományokat is lejátszani és a megfelelő alkalmazásokkal például Excel fájlokat is használhatunk rajtuk. Korábban írtunk már a MÉTA természetesség kalkulátoráról (IDE KATTINTVA), ezt másoltuk fel a tabletekre, valamint a szintén korábban ismertetett sokféleség számoló állományt (ITT).  A diákoknak a környék élőhelyet kellett elemezniük a természetesség és a sokféleség szempontjából. Ezekről kellett azután prezentációt készíteniük, ahol a terület fényképei mellett szerepeltek a mért értékek és végül egy összehasonlító elemzés. A feladat tökéletesen sikerült és a tablet lényegesen jobban kezelhető volt a terepen, mint bármilyen számítógép.