Mobiltelefon tervezés angolórán

Internet a tanórán - 2013. február 17.

Írta: Prievara Tibor

Az EdHeads szimulációját használtam a minap és nem bántam meg! A feladat: idős embereknek kell számukra megfelelő, jól használható mobiltelefont tervezni. Rendkívül tudatosan, okosan összerakott anyagról van szó, használható már B1, de akár C1+ szinten is. Az első körben megkapjuk a feladatot, majd megnézhetjük a piackutatás eredményeit. Itt kapunk grafikonokat, kérdőívek eredményét, de fókusz csoport interjúk rövid összefoglalását is. A projekt részletes leírása a lapozás után!

Ezt a diákok 15 perc alatt feldolgozták, és én itt a haladóknak IELTS esszé feladattal egészítettem ki az anyagot, hiszen az pont grafikonok elemzéséről, értelmezéséről szól. Kaptak hát sok kifjezést ahhoz, hogy a grafikonokon tetten érhető változásokat, eredményeket kommunikálni is tudják.

Miután a piackutatással végeztek, én nem engedtem meg, hogy azonnal az online tervezésbe fogjanak, hanem papíron megrajzoltattam, hogyan is nézne ki ez a telefon (végig párban dolgoztak), majd a kükönböző párok körbejártak a teremben, és ötleteket próbáltak egymásnak adni, illetve a rajz alapján elmagyarázták, hogy mit miért úgy csináltak a telefonon, ahogy. Ezután mehettek a dizájn részre, ahol online is megtervezhették a telefont. Miután ezzel elkészültek, annyira zseniális az oldal, hogy 5 idős felhasználó visszejelzést ad a diákoknak arról, hogy mennyire tetszik nekik a telefon, amelynek alapján visszamehetnek a tervezőasztalhoz, hogy igazítsanak még a terveken. Ha végleg elégedettek, piacra dobhatják a telefont, és attól függően, hogy mennyire sikerült jól eltalálni a megfelelő dizájnt, vagy nyereségesek, vagy veszteségesek lesznek.

Nekem ez egy nagyon húzós 45 perces órába belefért (+ házi feladat volt haladóbb csoportokban egy report megírása a telefonról), mert az oldal sok aprósággal segít – nagyon jól átlátható a tervező alkalmazás, vagy például végig feliratozzák az összes oldalt, így nem kellett hanggal nézni, ami 8 gépnél már zavaró lehetett volna. Ugyanakkor a játék elejét közösen néztük (hallgattuk) kivetítve, és nagyon figyeltek, mert ott kapták meg a feladatot.

Összességében egy rendkívül hasznos, izgalamas, érdekes és valóban 21. századi projekt kerekedett ki ebből az alkalmazásból.