• Matek rajzban

    Termtudos ötletek - 8 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    fluidmathPont egy éve a budapesti E2 konferencián láttam először a FluidMath alkalmazást, ami már akkor nagyon izgalmasnak tűnt. Nem csak írhatunk egyenleteket, amiket aztán felismer a rendszer (ezt már a OneNote és a Word is tudja), hanem azonnal ábrázolhatjuk őket, sőt még izgalmas animációkat is készíthetünk velük. A jó hír, hogy most már ez egyszerű Powerpoint bővítményként is elérhető, így akár a ppt-be is beszúrhatunk ilyen interaktív egyenleteket. Ehhez nem kell mást tenni, mint a Beszúrás menüben a Bővítmények között beszerezni a FluidMath modult (vagy megtehetjük ezt IDE KATTINTVA is).

    Bővebben...

  • Notebookcast - kollaboratív interaktív tábla

    Tippek, trükkök - egy éve

    Írta: Prievara Tibor

    notebookcast Érdekes ötlet, és viszonylag egyszerűen használható a Notebookcast oldala (ITT TALÁLHATÓ), amely egy kollaboratív onteraktív táblához hasonlító felület, ahol - ahogy azt sejteni lehet már - közösen alkothatunk. Funkcionalitásában természetesen a SMART Notebook-nak a közelében sincs, de egy dologra azért jó ... régóta kérdésem az, hogy az interaktív táblát miképpen lehetne valóban azzá tenni, és ne csak úgy, hogy a tanár, illetve az a pár diák keveredjen interakcióba vele, akit kihívok a táblához, hanem valóban közösen alkossunk meg egy táblaképet. Nos, erre például (akár közös jegyzeteléssel, ami azonnal megjelenik a táblán) kiválóan alkalmasnak látszik a Notebookcast - feltéve, hogy a diákoknak is van persze gépük.

    Bővebben...

  • 3D modellek

    Internet a tanórán - egy éve

    Írta: Nádori Gergely

    sketchfabSokszor elhangzott már, hogy a 3D lesz a következő nagy dolog, akár a moziban akár az oktatásban, de valahogy csak nem akarózik eléggé nagy lenni. Az érthető, hogy nem akar az ember furcsa szemüvegben ülni az órán vagy éppen ilyen szemüvegben lapozgatni egy tankönyvet, így szerintem az ilyen értelemben vett 3D mindig csak a következő nagy dolog lesz. A 3D modelleknek azért mégis lehet szerepe a tanításban, vannak olyan esetek, amikor kifejezetten hasznos lehet, ha valamit látunk térben is (például a molekulák felépítését tanulva), vagy akár ki is nyomtathatjuk egy 3D nyomtatóval. A Sketchfab nevű oldalon (IDE KATTINTVA) mindenféle 3D modelleket találunk, amiket nézhetünk a böngészőből vagy ki is nyomtathatunk, sőt akár máshová is beilleszthetjük!

    Bővebben...

  • Lovat akarok rajzolni!

    Nyelvoktatás - egy éve

    Írta: Nádori Gergely

    quickdrawIdőről-időre megjelennek olyan weboldalak, ahol nagy cégek a fejlesztéseiket akarják kipróbálni és ebbe valamilyen játékos formában vonnak be minél több embert. A Google Quick, Draw! nevű oldala is ilyen (ITT TALÁLHATÓ, célja, hogy a cég képfelismerő neurális hálózatai egyre okosabbak legyenek. Mesterséges intelligenciát tanítani viszont még sosem volt ilyen szórakoztató. A feladat, hogy rajzoljunk valamilyen tárgyat vagy állatot, a rendszer meg folyamatosan találgat, hogy mi lehet az. A rajzoláshoz csak 20 másodpercünk van, így kifejezetten pörgős a dolog. Nagyon szórakoztató és mivel a rendszer folyamatosan találgat is, kifejezetten jó lehet a szókincs fejlesztésére is, mivel nagyon hétköznapi szavakat használ.

    Bővebben...

  • Teljes gőzzel előre

    Internet a tanórán - egy éve

    Írta: Nádori Gergely

    full steam aheadMilyen lehet gőzhajót tervezni? A Full Steam Ahead című játékban bárki kipróbálhatja (IDE KATTINTVA). Egyre nehezebb feladataink vannak, egyre komolyabb kihívásokkal nézhetünk szembe. Közben persze történelmet és fizikát is tanulhat a diák, megtanulhatja, mi a különbség a fa- és az acél hajótest között, a vitorla, a lapátkerék és a propeller meghajtás között. Teljesen szabad kezet kapnak arra, hogy tervezzenek.

    Bővebben...

  • Interaktív tábla helyett

    Interaktív tábla ötletek - egy éve

    Írta: Nádori Gergely

    pixiclipHa éppen nincs szoftver az interaktív táblához, vagy esetleg még interaktív tábla sincs, ha gyorsan kell valamilyen interaktív tananyagot készíteni, jó választás lehet a PixiClip (IDE KATTINTVA). Az oldalon találunk egy vásznat, amire rajzolhatunk, gépelhetünk, képeket tölthetünk fel. Közben rögzíthetjük a hangot vagy akár a webkamera képét is. Így egyfelől rajzolhatunk könnyen a képernyőre, másfelől pedig, mivel a rendszer mindezt rögzíti is, tulajdonképpen egy e-tananyagot is készíthetünk. Az elkészült felvétel azután könnyedén megosztható.

    Bővebben...

  • Matekjátékok kicsiknek

    Internet a tanórán - egy éve

    Írta: Nádori Gergely

    mathgamesHa egy oldalnak az a neve, hogy matek játékok, akkor nem kell meglepődnünk, ha matekos játékokat találunk rajta. nem okozhat tehát senkinek meglepetést, ha meglátogatja a Math Games elnevezésű oldalt (IDE KATTINTVA). Az oldalon óvodásoknak és az első három osztály tanulóinak vannak feladatok (sajnos csak angolul), olyanok, amik a matematikai készségeket fejlesztik. Jópofa dolog, hogy a feladatokra rá is lehet írni, ami segíti a feladatmegoldást, a gondolkodást. Érdemes megnézni, mi mindent lehet csinálni a diákokkal és talán az sem baj, ha elmondjuk szóban, hogy mi a feladat az egyes játékoknál.

    Bővebben...

  • Slimber - egyszerű rajzprogram - nyelvtanároknak is

    Tippek, trükkök - egy éve

    Írta: Nádori Gergely

    slimber Egyszerűen, és ami nagyon fontos, regisztráció nélkül is használható a Slimber nevű alkalmazás. Nem kell mást tennünk, mint a Painter fülre kattintani a főoldalon, vagy eleve a Painter funkció oldalára kattintani (ami ITT TALÁLHATÓ), és kb. 10 nem túl bonyolult, azonnal használható rajzfunkció segítségével vezethetünk be akár egy témát nyelvórán, vagy engedhetjük a diákoknak, hogy ők rajzoljanak. Tényleg nem bonyolult, nem kell hozzá nagyon sok net, és semmilyen előkészület nem szükséges hozzá - talán annyi, hogy a lehetőségeket (pl. alakzatok rajzolása, azok kitöltése színekkel, vagy a különböző ecsetek tesztelése, vagy éppen a színek beállítása) érdemes kicsit végiglapozni, és az órán már kezdődhet is a rajzolás - különösen akkor, ha van interaktív táblánk. Lehet mondjuk érintőképernyős géppel is, de egérrel nem ajánlom, mert nem lesz szép, még ha ki is tudjuk vetíteni.

    Bővebben...

  • Scrawlar - instant interaktív tábla szoftver

    Tippek, trükkök - 2 éve

    Írta: Prievara Tibor

    scrawlarA Scrawlar (IDE KATTINTVA található) azonnali megoldást nyújt arra az esetre, ha nincs kéznél interaktív tábla szoftver a gépen, viszont a falon ott a tábla. Szintén kiváló és egyszerű megoldás, ha egyáltalán nincs interaktív tábla, ellenben a gépnek, amelyet kivetítünk érintőképernyője van, amihez még egy tollunk is van. Így a Scrawlar segítségével egy pillanat alatt készíthetünk rajzokat, jegyzetelhetünk, és általában használhatjuk interaktív felületként a kivetített képet. Szintén kínál az oldal online szövegszerkesztőt is méghozzá itt, bár annak én már kevés hasznát látom, de hátha valakinek jól jön.

    Bővebben...

  • Online tábla

    Interaktív tábla ötletek - 2 éve

    Írta: Nádori Gergely

    https://realtimeboard.com/blog/wp-content/uploads/2014/04/RealtimeBoard-1.pngTöbbször gondoltam már arra, hogy milyen jó lenne valami olyan program, amivel tudnék használni bármilyen interaktív táblát. Az pedig még jobb lenne, ha még telepíteni sem kellene semmit hozzá! Most találtam egy olyan webes alkalmazást, ami ilyesmit tud, meg még egy kicsit többet is. A RealtimeBoard alkalmazásról van szó (ITT ÉRHETŐ EL), a böngészőben kapunk egy táblát, amire íratunk, post-iteket helyezhetünk el, nyilakkal kapcsolhatunk össze dolgokat. A táblánkat meg is oszthatjuk másokkal is, és akkor ők is képesek lesznek használni. Arra is lehetőség van, hogy megjegyzéseket fűzzünk valamihez.

    Bővebben...