Értékelés, közös munka egyszerűen

Internet a tanórán - 2016. április 26.

Írta: Nádori Gergely

versoSzinte mindenki egyetért abban, hogy az értékelés a modern oktatás egyik legproblematikusabb pontja. Miközben sok szó esik a formatív értékelésről, arról, hogy milyen lényeges lenne, hogy a diákok minél gyorsabban kapjanak lényeges és érdemi visszajelzést. Arról is egyetértés van, hogy mennyire fontos a kortárs és az önértékelés. Aztán a végén valahogy maradnak a folyamat végén lezárásként értékelő (tehát szummatív) dolgozat, a többszörös választásos tesztek, jobb esetben egy párosítós feladat vagy egy keresztrejtvény. A technika pedig pont ebben tud segíteni, sokat emlegettük már itt a Socrative nevű alkalmazást (pl. ITT, most egy sok szempontból hasonlóról lesz szó, ez a Verso (IDE KATTINTVA).

Az oldalra ingyenesen regisztrálhatunk, akár a Google vagy Office365 azonosítónkkal is, meg kell adnunk az iskolánk nevét is. Ezek után létrehozhatunk egy osztályt, amihez kapunk egy egyedi azonosítót, ezt kell majd a diákoknak megadnunk, akik az osztályba jelentkezve láthatják majd az ott feltett kérdést. A kérdésre először minden diák válaszol, majd ha ezt megtette, láthatja a többiek válaszait is. Ezekhez megjegyzéseket fűzhetnek. A rendszer érdekessége, hogy a tanár pontosan látja, hogy ki mit mondott, de a diákok számára megjegyzések anonimak maradnak.

Természetesen a különféle mobil rendszerekre van applikáció is a Verso-hoz, így a diákok használhatják azt telefonról, tabletről, ahogy kedvük tartja.

Az ingyenes alapváltozat ennyit tud, a komolyabb verzióban arra is lehetőség van, hogy a kérdéshez képet, videót mellékeljünk és a tanárok megoszthatják egymással a feladataikat.